Megújul az ingatlan-nyilvántartás
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleménye
A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően január 15-én újabb fejezetéhez érkezett az ingatlan-nyilvántartás megújítása. Az Elektronikus ingatlan-nyilvántartás projekt keretében elkészült új informatikai rendszer bekapcsolása ütemezetten történik, így az elektronikus ügyintézésre történő teljes átállás is ennek megfelelően több lépcsőben valósul meg. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleménye.
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleményt adott ki az ingatlan-nyilvántartás megújulása tárgyában. Az ingatlanforgalmi adatbázisok védelme érdekében a bevezetés átmeneti időszakában az ügyfelek jogi képviselői, más hatóságok, bíróságok a megszokott eljárásrenddel, továbbra is papír alapon nyújthatnak be kérelmeket, felhívásokat, elrendeléseket. A hatósági döntéseket is a megszokott rend szerint, de már az új elektronikus ingatlan-nyilvántartási adatbázissal szinkronban adja ki a földhivatal. Ezt követően elsőként a tulajdoni lapok válnak online hozzáférhetővé az új rendszerben, illetve a földhivatalokban dolgozók számára nyílik majd meg az új felület.
Az Elektronikus ingatlan-nyilvántartás bevezetése Magyarország történetének legkomplexebb állami informatikai szakrendszeri átállása. A kormány kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a 11 millió hazai ingatlan adatait, tulajdonosait, térképadatbázist és számos más, kulcsfontosságú információt tartalmazó adatbázisa és a teljes földforgalmi hatósági ügyintézés az átállás minden pillanatában biztosítsa a közhiteles adatok folyamatos és megbízható szolgáltatását, és a hatósági eljárások, az ingatlan-nyilvántartás vezetése során a gördülékeny ügyvitelt. Az Elektronikus ingatlan-nyilvántartás bevezetésének további lépéseiről időben tájékoztatást adunk. Az érintett szakmai szervezetek és az ügyfelek számára a szükséges teendőkről a Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. ad tájékoztatást.
Fotó: Lechner Tudásközpont